Lokalne rozwiązania SEO 2021.

Lokalne pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności wyników wyszukiwania dla firm, które działają bezpośrednio w ich społecznościach. Techniki i sprawdzone metody lokalnego SEO koncentrują się wokół optymalizacji na stronie pod kątem zapytań dotyczących lokalizacji, a także konfiguracji strony Google Moja Firma (GMB).

Tworząc lokalną strategię SEO, ważne jest, aby nie pozostawić kamienia bez zmian. W tym przewodniku przedstawimy Ci lokalne rozwiązania SEO, aby Twoja witryna była dostępna online i była widoczna dla użytkowników.

Korzyści z lokalnych rozwiązań SEO

Omówiliśmy już, czym jest lokalne SEO  w poprzednich artykułach. Krótko mówiąc, strategie te nadają priorytet optymalizacji pod kątem SERP specyficznych dla lokalizacji. Ze względu na wszystkie informacje dostępne dla wyszukiwarek w celu oceny rankingów treści, adres IP użytkownika i geolokalizacja są niezwykle istotnymi czynnikami.

Rozważ zapytania z kwalifikatorem geograficznym, np. „Hotele w Nowym Jorku”. Lokalne rozwiązania SEO pozwalają wykorzystać możliwości wynikające z tego rodzaju lokalnych wyszukiwań.

Lokalne strategie SEO dotyczą promowania marki, produktów i usług lokalnym potencjalnym klientom. Jeśli prowadzisz mniejszą firmę działającą na poziomie regionalnym, pozwalają one zmniejszyć przewagę większych, krajowych marek, które optymalizują pod kątem bardziej ogólnych słów kluczowych, jednocześnie zwiększając ruch z danych demograficznych gotowych do zakupu i zwiększając liczbę konwersji.

reklama:

baner

Drzwi do mieszkań w sklepie gerda-warszawa.com

szymansky

Projektowanie stron z szymansky.pl

Kluczowe rozwiązań dla udanego lokalnego SEO

„Strategia wyszukiwania lokalnego” to ogólny termin oznaczający wiele rozwiązań zwiększających widoczność firmy. Obejmują one zgłaszanie, że wpis o firmie pojawia się w lokalnym wyszukiwaniu w Google, zarządzanie ocenami i recenzjami online, rozpoczynanie lokalnej kampanii w mediach społecznościowych itd.

Teraz przejdziemy do dziesięciu lokalnych rozwiązań SEO, bez których nie możesz się obejść:

1: utwórz i zoptymalizuj konto Google Moja Firma

Wystarczająco podkreśliliśmy znaczenie Google Moja Firma ; teraz nadszedł czas, aby odebrać swoją aukcję i zacząć zarabiać na wszystkich lokalnych potencjalnych klientach.

Konto Google Moja Firma niemal natychmiast zwiększa widoczność Twojej firmy w internecie, wyświetlając ją we wpisach, na których w innym przypadku nie pojawiałaby się. Możesz postępować zgodnie z instrukcjami Google, aby skonfigurować konto, ale pamiętaj, aby nie przegapić tych kluczowych kroków:

  1. Podając opis firmy, uwzględnij główne słowa kluczowe oraz obszar, w którym prowadzisz działalność.
  2. Wybierz najlepszą możliwą kategorię dla swojego wpisu w Google Moja Firma i / lub podkategorii, znajdź popularne zapytania, które najlepiej pasują do Twojej firmy.
  3. Zweryfikuj swój profil, upewniając się, że Twoje imię i nazwisko, adres i dane kontaktowe w Google Moja Firma są zgodne z danymi dostępnymi w Twojej witrynie oraz we wszelkich innych lokalnych cytatach. Narzędzie Semrush Listing Managemen Tool może wesprzeć Cię, dystrybuując do wszystkich lokalnych witryn z listami w tym samym czasie.

2: Przeprowadź badanie lokalnych słów kluczowych i zoptymalizuj treść

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, nadszedł czas, aby otworzyć Narzędzie przeglądu słów kluczowych Semrush  i przeprowadzić szczegółowe lokalne wyszukiwanie słów kluczowych. Narzędzie dostarczy Ci wszystkich potrzebnych informacji na tym etapie: które słowa kluczowe są bardziej odpowiednie dla Twojej firmy, ich szacunkową wartość i aktualną konkurencję, aby je uszeregować.

Przygotowując kierowanie na słowa kluczowe, należy jednak wykonać kilka dodatkowych czynności. W lokalnych rozwiązaniach SEO chodzi o zawężenie kierowania:

Przeprowadź lokalne wyszukiwanie słów kluczowych i wybierz trafne lokalnie słowa kluczowe do kierowania. Zintegruj je z metadanymi witryny, treścią na odpowiednich stronach oraz w samym adresie URL.

Zoptymalizuj treść dla swojego obszaru. Wymień punkty orientacyjne i hotspoty związane z danym obszarem. Zwróć szczególną uwagę na stronę „O nas” specyficzną dla lokalizacji, skup się na lokalnych informacjach, takich jak Twoje zaangażowanie i zaangażowanie w lokalną społeczność, lokalne wiadomości i wydarzenia.

Twórz linki zwrotne do najbardziej odpowiednich stron. Wymaga to dwojakiego podejścia, które obejmuje zarówno zaangażowanie społeczności, jak i przesyłanie do katalogów.

3: Zidentyfikuj swoje słowa kluczowe i śledź swoje pozycje w SERPach

Po zidentyfikowaniu słów kluczowych, które chcesz wykorzystać, będziesz chciał je śledzić. Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Po pierwsze, narzędzie do śledzenia pozycji umożliwia śledzenie i porównywanie wielu lokalizacji geograficznych lub urządzeń w jednym projekcie.

4: Lokalne budowanie linków czy zaangażowanie społeczności?

Dlaczego nie oba? Jako mała firma możesz w pełni wykorzystać bliskość geograficzną i znajomość, którą dzielisz z innymi firmami w Twojej okolicy. Lokalne budowanie linków jest synonimem zaangażowania społeczności.

Skontaktuj się z innymi graczami w Twojej okolicy i poproś ich bezpośrednio o umieszczenie linków do Twojej witryny. To najszybszy sposób na zebranie wielu wysokiej jakości linków zwrotnych i wysłanie najsilniejszych sygnałów linków do Google lub zdaj się na specjalistów SEO z szymanski.biz.pl.

5: Prześlij do internetowych katalogów biznesowych

Po wykonaniu wstępnej pracy polegającej na zebraniu informacji na temat strony Google Moja Firma, ważnym krokiem w lokalnej strategii SEO jest przesłanie tych samych informacji do internetowych katalogów biznesowych, takich jak Yelp, HubSpot, TripAdvisor itp.

Zapoznaj się z tą listą lokalnych katalogów firm, aby znaleźć więcej nieruchomości online, do których możesz zgłosić roszczenie dla swojej firmy bez ponoszenia kar Google spowodowanych przez nienaturalne linki przychodzące.

6: Zbuduj obecność w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych czeka na Ciebie szeroka gama możliwości. Istnieje wiele platform, których możesz użyć, aby rozszerzyć swoją obecność w Internecie. Pierwszym krokiem jest wybór platform i skoordynowanie strategii wielokanałowej, która sprawi, że Twój przekaz wszędzie będzie spójny.

To dużo pracy, ale spójrz, jak każda platforma społecznościowa może pomóc w lokalnych działaniach SEO:

  • Facebook ma największą bazę użytkowników, co oznacza, że ​​dotrzesz do najszerszego grona odbiorców.
  • Kluczową cechą Facebooka jest możliwość geolokalizacji swoich postów, gdy odwiedzają Twój sklep, za pomocą funkcji check-in. Dzięki temu będziesz widoczny dla wszystkich potencjalnych potencjalnych klientów wśród ich znajomych.
  • Facebook oferuje również wirtualne okno do Twojego sklepu stacjonarnego, umożliwiając dostosowanie strony, publikowanie zdjęć i reklamowanie produktów lub nadchodzących wydarzeń.
  • Twitter ogranicza Cię do 280 znaków, ale możesz także publikować obrazy i filmy, aby dodać trochę uroku.
  • Najpotężniejszą funkcją Twittera jest funkcja retweetowania, ponieważ świetnie nadaje się do wywoływania szumu wokół trwającej kampanii lub zbliżającego się wydarzenia.
  • Na Twitterze możesz również skontaktować się ze swoimi obserwatorami i zadawać bezpośrednie pytania za pomocą ankiet, aby zbierać cenne sugestie bezpośrednio od klientów.
  • Instagram to platforma skupiająca się na obrazie, która może zrobić wspaniałe rzeczy dla wizerunku Twojej marki i zaangażowania klientów.
  • Wchodź w interakcję z użytkownikami na poziomie oczu, korzystając z zakulisowych historii i bezpośrednich wiadomości. Zamień swoich klientów w fanów.
  • Pochwalaj się swoimi wyjątkowymi zaletami, publikując regularnie przyciągające uwagę posty, które upamiętniają Twoje produkty i pracowników.
  • Inne platformy mediów społecznościowych codziennie wchodzą i wychodzą z mody; lista jest długa: YouTube, Pinterest, Snapchat, TikTok, LinkedIn itd. Wybierz tę, która najlepiej pasuje do wizerunku Twojej marki.

7: Interakcja z klientami online

Zarządzanie przekazem marki w wielu kanałach nie jest łatwym zadaniem, szczególnie dla mniejszych firm. Po utworzeniu profilu na wybranych platformach społecznościowych należy je regularnie aktualizować lub skorzystać z doświadczonej firmy.

Wyobraź sobie, że klient przechodził obok Twojego sklepu i codziennie widział ten sam zestaw tych samych produktów: nie wchodził.

Twój harmonogram publikowania musi zachęcać klientów do interakcji z Twoją stroną, więc śmiało pytaj obserwujących o pytania i opinie, organizuj konkursy i prezenty.

Pamiętaj, platforma może się zmienić. To, co reprezentuje Twoja marka, nie może.

Twoja komunikacja w mediach społecznościowych musi być spójna ze wszystkimi innymi kanałami, z których korzysta Twoja firma, w tym z witryną i profilem GMB.

8: Aktywne zarządzanie recenzjami i ocenami

Recenzja online jest prawie tak samo skuteczna, jak osobista rekomendacja. Oczywiście powinieneś pozwolić swoim klientom ocenić ich doświadczenia z Twoimi produktami.

Jednak ważne jest również, aby monitorować wszystkie recenzje i odpowiadać na nie, zwłaszcza jeśli prowadzisz działalność lokalną. Te recenzje – i to, jak sobie z nimi radzisz – mają bezpośredni wpływ na wizerunek Twojej marki.

Zachęcaj zadowolonych klientów do pozostawiania recenzji w wiadomościach e-mail po zakupie lub poprzez aktywne okazywanie wdzięczności poprzez szybkie odpowiadanie na pozytywne recenzje. Monitoruj i rozwiązuj problemy skutkujące negatywnymi recenzjami. Zadaj sobie pytanie, czy klient mówi półprawdę, czy też należy zwrócić pieniądze.

Za każdym razem, gdy odpowiadasz na opinie, pamiętaj o tych wskazówkach:

  1. Każdy może zobaczyć Twoją odpowiedź, nie mów nic w sekcji komentarzy, co mogłoby zagrozić Twoim relacjom z innymi klientami.
  2. Nawet jeśli uważasz, że klient jest niesprawiedliwy, skorzystaj z dyplomacji i zachowaj profesjonalizm. Skontaktuj się z nimi prywatnie, aby szczegółowo rozwiązać problem.
  3. Jeśli popełniłeś błąd, przeproś, a następnie skontaktuj się z klientami prywatnie.

10: Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego

Wyszukiwanie głosowe to kolejny temat, który wcześniej szczegółowo omawialiśmy i stanowi cenną okazję dla lokalnego SEO . Ponieważ jest to wciąż stosunkowo nowa technologia, konkurencja może nie być tak duża.

Aby podbić Asystenta Google, firmy mogą zastosować swoje zwykłe lokalne rozwiązania SEO i zoptymalizować swoją zawartość pod kątem rankingów w pakiecie lokalnym, zwłaszcza dostosowując ją do bardziej naturalnego języka dla wypowiadanych zapytań.

11: Regularnie sprawdzaj stan swojej witryny za pomocą audytu witryny

Proste rzeczy, takie jak zepsute strony, brakujące tagi tytułowe i mylące linki wewnętrzne, mogą znacznie zaszkodzić Twojemu rankingowi. Uruchom narzędzie do audytu witryny, aby wyświetlić listę najważniejszych błędów i poważniejszych problemów do naprawienia.

Podsumowanie.

Jak już wiadomo, lokalne rozwiązania SEO są wymienione we wszystkich odpowiednich narzędziach Semrush, takich jak Śledzenie pozycji i Sprawdzanie SEO na stronie . Jeśli więc szukasz rozwiązań dla lokalnych potrzeb SEO, wiedz, że Semrush ma cały zestaw lokalnych narzędzi SEO, które pomogą Ci w całym procesie.